Secretul unui antrenament eficient: hidratarea corectă

  Top Tabu
  9 months ago
  0
  122

Uneori cele mai mici schimbări sunt cele care aduc cele mai bune rezultate. Îți spunem cum să îți îmbunătățești performanțele la sală modificând un singur lucru în rutina ta: modul în care bei apă.

Oboseală, iritabilitate, dureri de cap, amețeală, insomnie și o stare generală proastă: acestea sunt câteva dintre semnalele de alarmă pe care corpul tău ți le dă atunci când te confrunți cu deshidratarea. Dar știai că o scădere cu doar 2% a hidratării la temperaturi ridicate conduce la o reducere a performanței sportive? Ei bine, dacă vrei să profiți la maximum de orele petrecute la sală cei doi litri de apă obligatorii s-ar putea să nu fie de ajuns. Iată alte trei trucuri testate și aprobate:

1. Hidratează-te bine cu minimum 30 de minute înainte de antrenament
Deshidratarea cauzează o scădere în volumul sângelui, ceea ce reduce abilitatea corpului de a regla temperatura și îngreunează capacitatea de a face față efortului anaerob. Așadar, ca să dai startul antrenamentului tău în condiții optime, bea un pahar generos de apă cu jumătate de oră (chiar și 15 minute) înainte.

2. Revigorare instantă: nu evita apa rece în timpul antrenamentului
Un studiu publicat în Medicine & Science in Sports & Exercise și realizat pe cicliști și atleți a arătat că cei care au băut apă rece și apă cu gheață au rezistat mai mult în timpul antrenamentului decât cei care au baut apă la temperatura camerei sau caldă. Explicația? Temperatura scăzută a apei băute scade temperatură corpului și, implicit, gradul de efort, permițându-i atletului să își prelungească performanța. Pe scurt: apă cu gheață, un truc pe care îl poți pune în practică începând cu următorul antrenament.

3. Ascultă-ți corpul și urmărește progresul
Ca și în cazul alimentației, un jurnal în care să îți notezi de câte ori îți este sete în timpul antrenamentului și de câtă apă ai nevoie ca să îți potolești setea se va dovedi a fi util. Un studiu publicat în Journal of Sports Sciences și realizat pe cicliști a arătat că cei care au notat timpii și cantitățile de apă din timpul antrenamentului au băut mai frecvent și au consumat mai multă apa decât cei care nu au avut un plan.

Alegeri, alegeri: ce apă trebuie să consumi după antrenament?

În timpul antrenamentului, corpul tău elimină prin transpirație electroliți (minerale). Pentru a reface stocurile necesare bunei funcționări a organismului, cea mai bună alegere rămâne consumul de apă naturală minerală, plină în săruri minerale: calciu, magneziu, potasiu, sodiu etc. Apa minerală se distinge de alte tipuri de apă în funcție de nivelurile constante și proporțiile relative de minerale și oligoelemente la punctul de emergență de la sursă. În plus, nu există minerale adăugate în mod artificial.

O apă minerală naturală cum este AQUA Carpatica este cea mai bună alegere, pentru că este bogată în bicarbonați de calciu și de magneziu. De reținut și că această concentrație mare de ioni de calciu și magneziu generează o concentrație mai mare de bicarbonat cu beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutor în digestie, prevenirea pietrelor renale și neutralizarea acidului lactic generat în timpul activității fizice.


About  

No Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *