Managementul proceselor de afaceri, o moneda cu doua fatete

  Top Tabu
  5 months ago
  0
  128

In momentul de fata putem spune ca ne confruntam cu o piata globalizata, unde organizatiile trebuie sa fie abile  sa concureze cu succes pe mai multe fronturi. Si putem vorbi aici de eficienta operationala, satisfactia inalta oferita clientului, produse si servicii innovative. In acest sens, W. Edwards Demming avea dreptate cand a spus ca “Daca nu poti descrie ceea ce faci sub forma unui proces, inseamna ca nu stii ce faci”. Sa atingi succesul in organizatia din care faci parte, inseamna sa ai controlul proceselor interne ale companiei pentru care iti desfasori activitatea.

Astfel, una din metodele la moda recunoscute pe plan Mondial pentru tinerea sub control a proceselor de afaceri o reprezinta managementul acestora. Axarea companiilor pe practica managementului proceselor de afaceri a devenit relevanta pentru ca asigura strategii reale de reducere a costurilor si ofera servicii de calitate pe piata. Majoritatea companiilor care ofera astfel de solutii de ajutor si-au create diverse concepte.

Spre exemplu, Enterprise Concept propune organizatiilor un design creativ de management al proceselor de afaceri, printr-o relatie interactiva a companiei cu ecosistemul sau . Specialistii din cadrul Enterprise Concept se ghideaza dupa principii bine stabilite in elaborarea situatiilor.

Asadar, designul creat de aceastia realizeaza abordarea bazata pe “caz”, foloseste standardizarea si parametrizarea pentru a creste eficienta si pentru a usura administrarea aplicatiei, detecteaza erorile intr-un timp foarte scurt, evidentiaza redundatele si optimizeaza rapoartele existente in cadrul unei organizatii.

Care sunt beneficiile unui astfel de sistem intr-o organizatie?

Odata folosit acest design create de Enterprise Concept se obtine reducerea efortului uman implicat in executarea manuala a sarcinilor. Apoi, putem vorbi de reducerea probabilitatii de eroare prin inlocuirea task-urilor executate manual cu task-uri executate de sistem. Si nu in ultimul rand, putem spune ca acest design ajuta la introducerea de validari automate pentru reducerea timpului necesar parcurgerii proceselor de business aflate in scop de catre utilizatorul final. De altfel, e bine de stiut ca acest sistem asigura transabilitatea si transparenta datelor la nivel de organizatie.

Dupa o cercetare atenta asupra conceptului, am observat ca managementul proceselor de afaceri creaza un spatiu de lucru din interiorul caruia organizatia vede toate procesele sale drept procese de cunoastere. In aceasta viziune, cam toate procesele de afaceri implica crearea, innoirea si aplicarea cunostintelor in vederea intretinerii si supravieturii organizatiei.

In acest sens, dragi manageri recunoasteti cand situatia va depaseste si apelati cu incredere la firme specializate sa ofere companiei din care faceti parte “colacul de salvare”. Nu incercati sa va bateti cu pumnul in piept ca le stiti pe toate pentru ca in aceasta situatia riscati sa puneti in pericol organizatia pe care o conduceti, riscati ca organizatia sa ajunga in insolventa si de ce nu chiar la faliment.


Nu uitati ca invatarea si cunoasterea sunt considerate doua fatete ale aceleiasi monezi si sunt strans legate una de alta. Acum depinde doar de voi pe care dintre cele doua fatete o veti alege sa o folositi.


About  

No Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *