CNAS, anunț de ultimă oră: Serviciile medicale acordate de furnizorii care au contract cu CAS au fost în mare parte raportate

  Top Tabu
  2 months ago
  0
  40

Serviciile medicale acordate de furnizorii aflați în relație contractuală cu CAS în luna iulie au fost în mare parte raportate, anunță Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.

Citește și: Oreste îl desființează pe Dan Barna: Vă arată ca purtând treningul lui Codrin Ștefănescu și pantofii de lac alb ai lui Șerban Nicolae

Potrivit CNAS, pe 7 august 2019, din cabinetele medicilor de familie au fost transmise în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806 au fost semnate cu cardul și validate.

61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul.

“Mentionăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguraților fără card (pierdut, furat, distrus, neemis). De asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor întârzieri de răspuns în sistem. Până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale în vigoare”, precizează reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Citește și: Avertisment de ultimă oră al lui Alexandru Cumpănașu: ‘N-o să permitem asta!’

Situația raportărilor serviciilor acordate în luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până la data de 7 august, este:

– Asistență medicală primară: 9.770 raportări (din 10.111 cabinete medici de familie) – 96,6 %;

– Asistență medicală ambulatorie de specialitate: 2.919 raportări (din 3.007 furnizori) – 97%;

– Farmacii: 21.406 raportări (din 23.210 furnizori) – 92%;

– Furnizori de servicii paraclinice în ambulatoriu: 1.274 raportari (din 1.319 furnizori) – 96,5%.

Termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se află în relație contractuală.

Pe 7 august 2019, pe adresa de suport aflată la dispoziția furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultați în accesarea PIAS, au fost înregistrate 10 sesizări care semnalau disfuncționalități de sistem, “toate soluționate în scurt timp după primirea mesajelor respective”.

Citește și: Ciudățenia din cazul de la Caracal. Ce a tranșat Gheorghe Dincă în ziua în care Alexandra a sunat la 112

“Sunt convins că ieri au mai existat câteva situații în care interacțiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile de suport pe care le au la dispoziție pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile crește considerabil interacțiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experiența din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă față mult mai bine situațiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziția serviciilor de mentenanță este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcționare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, președintele CNAS.

Sursa


About  

No Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *